SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número99Sobre a socialização profissional de professoresO reverso da medalha: administração participativa, sociedade do conhecimento e seus limites índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Cadernos de Pesquisa

versión impresa ISSN 0100-1574

Resumen

ANDRE, Marli Eliza Dalmazo Afonso de. School evaluation: beyond meritocracy and failure. Cad. Pesqui. [online]. 1996, n.99, pp.16-20. ISSN 0100-1574.

First this paper discusses questions related to power and the social role of school evaluation, stressing how important is to consider human mediations in the act of evaluating. Next, the paper suggests an alternative way to look at evaluation practices, through the use of formative observation and teaching differentiation.

Palabras clave : Avaliação Escolar; Ensino Diferenciado .

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )