SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número102Importância da interdisciplinaridade na formação de professores do ensino fundamentalA desqualificação da família para educar índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

PARAISO, Marlucy Alves. Gender in preparation of teachers: is it a silent field of the curriculum?. Cad. Pesqui. [online]. 1997, n.102, pp.23-45. ISSN 0100-1574.

This study analyses the gender relationship established within the curriculum in pratice with the preparation course of teaching, and argues that this theme constitutes itself as a silence fiel of the formal curriculum in pratice. Despite this, the questions of gender that are presented every day in the curriculum in pratice, provocate conflicts, disputes, contestations and reorientate again the subject matter dealt with.

Palavras-chave : Circulo; Relações de Gênero; Formação de Professores.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )