SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número109Rede de significações: perspectiva para análise da inserção de bebês na crecheO desenvolvimento do texto dissertativo em crianças da 4ª série índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

BORTOLOZZI, Arlêude  e  PEREZ FILHO, Archimedes. Diagnóstico da Educação Ambiental no ensino de Geografia. Cad. Pesqui. [online]. 2000, n.109, pp.145-171. ISSN 0100-1574.

The goals of this study are to identify the potencialities avaiable in elementary public schools for the development of an educational process wich includes environmental issues helpping to find its integration with university in order to contribuite raises teaching levels for a better comprehension of regional environmental problems. Research data were collected through questionnaires and interviews with geography teachers analyising theirs activities and perspectives on the environmental crisis and environmental education. The study also offers sugestions for the devellopment of interdisciplinaires programs trying to contibute for the construction of citizenship showing the importance of better comprehension from environmental problems which includes physical, economics, social, political and cultural aspects.

Palavras-chave : Educação Ambiental; Geografia; Interdisciplinaridade; Cidadania.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )