SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número109O desenvolvimento do texto dissertativo em crianças da 4ª sérieAdolescentes, drogas e AIDS: avaliação de um programa de prevenção escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Cadernos de Pesquisa

versión impresa ISSN 0100-1574

Resumen

VALENTE, Wagner Rodrigues. Positivismo e matemática escolar dos livros didáticos no advento da República. Cad. Pesqui. [online]. 2000, n.109, pp.201-212. ISSN 0100-1574.

The traditional historiography has been focusing the positivist influences in Brazilian's history of education in a very reducing way. Analysing the school mathematics textbooks as cultural objects this article will explain how the positivist thinking really contributed to mathematics’ teaching in the period comprehending the end of Monarchy and the early Republic.

Palabras clave : Matemática; Livro Didático; Ensino de Matemática.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )