SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número111Os outros, quem somos? Formação de professores indígenas e identidades interculturaisEnsino médio e ensino técnico na América Latina: Brasil, Argentina e Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Cadernos de Pesquisa

versión impresa ISSN 0100-1574

Resumen

SILVA, Rosa Helena Dias da. Escolas em movimento: trajetória de uma política indígena de educação. Cad. Pesqui. [online]. 2000, n.111, pp.31-45. ISSN 0100-1574.

This paper aims to reflect about the formulation, by the Indigenous Movement, of an adequate policy for school education. It proposes to describe and analyze the trajectory of the Amazonian Indigenous Teachers’ Movement in its work to define and delineate the fundamentals of Indigenous Schools, having the past twelve Annual Meetings as the point of reference.

Palabras clave : Professores; Índios; Movimento de Professores; Escolas.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )