SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número111Educação multicultural, identidade nacional e pluralidade cultural: tensões e implicações curricularesA implementação de políticas do Banco Mundial para a formação docente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Cadernos de Pesquisa

versión impresa ISSN 0100-1574

Resumen

CATANI, Denice Barbara; BUENO, Belmira A. O.  y  SOUSA, Cynthia P. de. “O amor dos começos”: por uma história das relações com a escola. Cad. Pesqui. [online]. 2000, n.111, pp.151-171. ISSN 0100-1574.

This article explains and discusses the particulars of the relationship men and women (students and teachers) maintain with the school and how the different disciplines and the meanings of these relations appear in their schooling histories. The information is based on reports in the literature, in autobiographies and in reports of the intellectual training of already active students and teachers. It intends, with analysis, to propose new ways of favorable training to knowledge and thus getting beyond conceptions that these relationships are contaminated by vague attributes, such as an interest or disinterest in students.

Palabras clave : Relações Escola-Comunidade; Relações Escola-Família; Relações Professor-Aluno; Escolarização.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )