SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue115Representações do professor e implementação de currículo de educação ambientalAutonomia e educação: a trajetória de um conceito author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Cadernos de Pesquisa

Print version ISSN 0100-1574

Abstract

SILVA, Marilda da. Explicação do conteúdo: elemento estruturante da aprendizagem eficaz. Cad. Pesqui. [online]. 2002, n.115, pp.195-205. ISSN 0100-1574.

This article aims to demonstrate the construction of an explanatory category of teaching called “content explication”. It is based on Teacher's school students’ representations about the pedagogical practices of their teachers, whose formulation assumed the function of “basic structuring element for effective teaching work”. The approach is qualitative and the procedures are classroom observation and semi-structured interviews.

Keywords : Formação de Professores; Trabalho Docente; Ensino-Aprendizagem; Sala de Aula; Didática.

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )