SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número122Mulheres e homens em sindicato docente: um estudo de casoEstética da sensibilidade como princípio curricular índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

FERRETTI, Celso J.; ZIBAS, Dagmar M. L.  e  TARTUCE, Gisela Lobo B. P.. Protagonismo juvenil na literatura especializada e na reforma do ensino médio. Cad. Pesqui. [online]. 2004, vol.34, n.122, pp.411-423. ISSN 0100-1574.

"Juvenile protagonism" has had a considerable impact on the educational area, mainly after implementation of the secondary-school education curricular reform, whose guidelines adopt this concept as one of the pillars of the suggested innovations. However, the issue can have different interpretations. Concerned with greater conceptual accuracy, this article draws upon several authors' definitions as a counterpoint for the analysis of protagonism such as proposed in the official reform document.

Palavras-chave : Youth; Adolescents; Secondary Education; Educational Reform.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )