SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número124Escola como objeto de estudo nos trabalhos acadêmicos brasileiros: 1981/1998Indicadores de qualidade para a mobilização da escola índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Cadernos de Pesquisa

versión impresa ISSN 0100-1574

Resumen

ZIBAS, Dagmar M. L.. A reforma do ensino médio no Ceará e suas contradições. Cad. Pesqui. [online]. 2005, vol.35, n.124, pp.201-226. ISSN 0100-1574.

Data from two studies focusing on secondary education in Ceará enableb a two years monitoring of the development of the educational reform in eight state schools in Fortaleza. The results show that the 1990's policies introduced a new rationality in Ceará's system allowing, among other objectives, to confront the old patronage structures. However, despite some enhancements, basic contradictions of the project became obstacles to the achievement of its initial goals.

Palabras clave : Educational Reform; Secondary Educational; Ceará.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )