SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número124Escola como objeto de estudo nos trabalhos acadêmicos brasileiros: 1981/1998Indicadores de qualidade para a mobilização da escola índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

ZIBAS, Dagmar M. L.. A reforma do ensino médio no Ceará e suas contradições. Cad. Pesqui. [online]. 2005, vol.35, n.124, pp.201-226. ISSN 0100-1574.

Data from two studies focusing on secondary education in Ceará enableb a two years monitoring of the development of the educational reform in eight state schools in Fortaleza. The results show that the 1990's policies introduced a new rationality in Ceará's system allowing, among other objectives, to confront the old patronage structures. However, despite some enhancements, basic contradictions of the project became obstacles to the achievement of its initial goals.

Palavras-chave : Educational Reform; Secondary Educational; Ceará.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )