SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 número142Qualidade na educação infantil: revisão de um estudo brasileiro e recomendaçõesEm busca da qualidade educacional na pré-escola: uma experiência mexicana índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

TAGGART, Brenda et al. O poder da pré-escola: evidências de um estudo longitudinal na Inglaterra. Cad. Pesqui. [online]. 2011, vol.41, n.142, pp.68-99. ISSN 0100-1574.

In the discussion of research experience on the quality of early childhood educational services, this article documents the first two phases of a longitudinal study funded by United Kingdom Department of Education. The Effective provision of pre-school and primary 1997-2008 is the largest European study on the effectiveness of preschool education. The article describes its aims, the sample, methodology and key findings over the preschool period. It goes on to emphasize the importance of 'quality' in child care settings and how good quality is essential for the enduring benefits of pre-school up to age 11.

Palavras-chave : Longitudinal Studies; Preschool Education; Teaching Quality; Learning Evaluation.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )