SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número145Orçamento familiar e gênero: percepções do Programa Bolsa FamíliaA reflexão sobre a prática na pesquisa e formação do professor de música índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

VALENTE, Wagner Rodrigues. Por uma história comparativa da educação matemática. Cad. Pesqui. [online]. 2012, vol.42, n.145, pp.162-178. ISSN 0100-1574.

This text analyzes two movements toward the internationalization of proposals for the teaching of mathematics. The first of them, in the early nineteenth century, was the setting-up, in 1908, of the International Committee on Mathematical Instruction; the second, in the mid-twentieth century, became known as the Modern Mathematics Movement. The analysis aims to show that the issue of internationalization points to the need for a historic-comparative approach as a way of producing mathematical education.

Palavras-chave : Mathematics Education; Comparative Education; New Maths.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )