SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número150Condições do trabalho escolar: desafios para os sistemas municipais de ensinoA capacidade institucional de municípios paulistas na gestão da educação básica índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

FARENZENA, Nalú  e  MARCHAND, Patrícia Souza. Relações intergovernamentais na educação à luz do conceito de regulação. Cad. Pesqui. [online]. 2013, vol.43, n.150, pp.788-811. ISSN 0100-1574.

This paper deals with the Plano de Metas Compromisso Todos pela Educação and its main instrument, the Plano de Ações Articuladas, focusing on current concepts and practices concerning relationships between the Union and municipalities. These relationships are characterized and discussed taking into account federal cooperation in education, the system of cooperation between education systems and the technical and financial assistance from the Union at the basic education level. Joint political actions between the Union and municipalities are understood based on the notion of regulation of public action and are distinguished as part of constitutive processes of a new regulation in public action.

Palavras-chave : Educational Policies; Educational Planning; Educational Goals; Educational System.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )