SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número150Inovação em educação ambiental na cidade e na floresta: o caso OELAUma historiadora militante: Maria Lúcia Mott 1948-2011 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Cadernos de Pesquisa

versión impresa ISSN 0100-1574

Resumen

CIPINIUK, Tatiana Arnaud. Levantamento temático em Cadernos de Pesquisa: processos de alfabetização e analfabetismo. Cad. Pesqui. [online]. 2013, vol.43, n.150, pp.1026-1041. ISSN 0100-1574.

In this article we propose an exercise in analyzing how researchers represent the literacy process or illiteracy based on a thematic and bibliographical survey of articles published in Cadernos de Pesquisa, edited by the Carlos Chagas Foundation. The analysis covers a period of 40 years from the first issue of the journal, launched in 1971, to issue CP142, in 2011. With this approach we seek to assess the investment of social work based on a certain time period and on classifying principles of literacy and illiteracy as a social phenomenon.

Palabras clave : Illiteracy; Literacy; Educational Research.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )