SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.44 número151Qué tiene que ver el género con el parentesco?Publicação responsável de pesquisa: padrões internacionais para editores índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

YOUNG, Michael. Teoria do currículo: o que é e por que é importante. Cad. Pesqui. [online]. 2014, vol.44, n.151, pp.190-202. ISSN 0100-1574.

In this paper we discuss the importance of curriculum theory and its specialists in the current debate on school curriculum. After a short account on the evolution of the field of curriculum studies, we delve into the critique and normative aspects of the curriculum theory, suggesting that these two objectives have been separated, much to the demise of both of them. Next, when defending education as a practical and specialized activity, we suggest that the curriculum theory unite both aspects and regard the curriculum as a form of specialized knowledge. Lastly, we postulate that curriculum theorists concentrate their efforts on the development of curriculum that not just reproduce learning opportunities, but rather broaden them.

Palavras-chave : Curriculum; Knowledge; Curriculum Theory.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )