SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.46 número159Políticas educacionais no Brasil: desfiguramento da escola e do conhecimento escolarRelações entre conhecimento escolar e liberdade índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574versão On-line ISSN 1980-5314

Resumo

PACHECO, José Augusto. On the Notion of Curricular TransformationPara la noción de transformación escolar. Cad. Pesqui. [online]. 2016, vol.46, n.159, pp.64-77.  Epub 07-Jan-2016. ISSN 1980-5314.  https://doi.org/10.1590/198053143510.

This article highlights the link between curriculum and knowledge, the approach of school knowledge's selection, organization and transformation is based on a revision of the concept of didactic transposition and on the proposal of the concepts of curriculum and didactic transformation. Debates on curriculum demand an explanation and a reflection on the multiple meanings of knowledge mainly when education aims to be a broad project to contest social reality. It aims to focus the discussion on a reflection regarding the borders between knowledges and to show that in this subject there are never closed answers.

Palavras-chave : Curriculum; Knowledge; Curriculum Transformation; Didactic Transformation..

        · resumo em Português | Francês | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )