SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.50 número175Aprendizagens ambientais de estudantes sobre o rio doce: relações e sentidosA dimensão curricular como componente do conhecimento didático do conteúdo índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574versão On-line ISSN 1980-5314

Resumo

ITHURALDE, Raúl Esteban. Thinking about a popular education in sciences?. Cad. Pesqui. [online]. 2020, vol.50, n.175, pp.186-208.  Epub 29-Abr-2020. ISSN 1980-5314.  https://doi.org/10.1590/198053146644.

In this article we reflect on Education in Natural Sciences, from our educational experiences with teachers in the public system, social movements and political organizations. These experiences serve as a base from which we can glimpse new paths, in a dialogue with a diversity of theoretical references from different disciplines and areas. We intend to continue thinking about a critical pedagogy in the natural and technological worlds with the objective of strengthening processes of social transformation.

Palavras-chave : COMMUNITY EDUCATION; INTERCULTURAL EDUCATION; NATURAL SCIENCES; POPULAR EDUCATION.

        · resumo em Português | Francês | Espanhol     · texto em Inglês | Espanhol     · Inglês ( pdf ) | Espanhol ( pdf )