SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.50 número176FORMANDO ENGENHEIROS EM UM LABORATÓRIO DE USINAGEM: CONHECIMENTO, GÊNERO E GAMBIARRAPODE UM CURRÍCULO AQUILOMBAR-SE? índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574versão On-line ISSN 1980-5314

Resumo

MARCONDES, Mariana Mazzini; FARAH, Marta Ferreira Santos  e  SIERRA, Isabel Pérez de. FEMINIST AGENDA AND CHILD CARE SERVICES: BRAZIL, ARGENTINA AND URUGUAY. Cad. Pesqui. [online]. 2020, vol.50, n.176, pp.410-428.  Epub 18-Ago-2020. ISSN 1980-5314.  https://doi.org/10.1590/198053147018.

In this article, we investigate the level of adherence of childcare services (zero to three years of age) to the feminist public policy agenda. To do so, we conducted a qualitative case study of three Latin American countries (Brazil, Argentina, and Uruguay), during the “left turn”. Analyzing three parameterized indicators (eligibility, coverage, and type of school day), we identified greater progress in Uruguay, more restricted in Argentina and intermediate in Brazil. The positive variation was greater for eligibility and coverage, than for type of school day. We concluded that the results are related with the recognition of the right to childhood, firstly, and with commitment to gender equality, secondly.

Palavras-chave : CHILDCARE; GENDER; PUBLIC POLICY; COMPARATIVE ANALYSIS.

        · resumo em Português | Francês | Espanhol     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )