SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.50 número176CASOS DE ENSINO COMO ESTRATÉGIA INVESTIGATIVA-FORMATIVA NO ESTÁGIO DO PARFORSOCIABILIDADES VIOLENTAS NÃO CONFLITIVAS ENTRE ESTUDANTES DO ENSINO MÉDIO índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574versão On-line ISSN 1980-5314

Resumo

GONZALEZ-ESCOBAR, Mary; SILVA-PENA, Ilich; GANDARILLAS, Andrea Precht  e  KELCHTERMANS, Geert. TEACHER TURNOVER IN LATIN AMERICA: A LITERATURE REVIEW. Cad. Pesqui. [online]. 2020, vol.50, n.176, pp.592-604.  Epub 18-Ago-2020. ISSN 1980-5314.  https://doi.org/10.1590/198053146706.

Growing numbers of teachers are leaving the classroom before having served five years, and this is increasingly becoming an international concern. To contribute to the discussion, this study systematically reviews the literature on teacher attrition in Latin America, focusing on the reasons teachers give for abandoning their profession, in this specific geographical context. The results point to encountering school life as the main reason for leaving a teaching career; thus, we use the concept of micropolitical literacy to approach the phenomenon studied.

Palavras-chave : TEACHING PROFESSION; RECRUITMENT; CAREER; PROFESSIONAL RELATIONS.

        · resumo em Português | Francês | Espanhol     · texto em Inglês | Espanhol     · Inglês ( pdf ) | Espanhol ( pdf )