SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número01Construções discursivas sobre pesquisa em educação: o que falam os professores formadores universitários índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Realidade

versão impressa ISSN 0100-3143

Resumo

BERTICELLI, Ireno Antônio. Currículo como prática nas reentrâncias da hermenêutica. Educ. Real. [online]. 2005, vol.30, n.01, pp.23-48. ISSN 0100-3143.

This study is an attempt of basing the comprehension of curriculum on philosophical hermeneutics as exposed by Hans-Georg Gadamer. It is an effort for understanding the entire curricular process as an interpretative process of reality that it shows. In order to reach this investigative pretension, it is employed the reconstructive method of dialogue with some of the most recent authors who occupy themselves as much with the practice as with the curricular theory.

Palavras-chave : Curriculum; Curriculum Theory; Hermeneutics; Hermeneutics and Curriculum.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )