SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número01A apropriação da herança culturalREUNI: heteronomia e precarização da universidade e do trabalho docente índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Realidade

versão impressa ISSN 0100-3143

Resumo

YUREN CAMARENA, María Teresa. Reformas curriculares en la formación de docentes en México. Educ. Real. [online]. 2009, vol.34, n.01, pp.33-48. ISSN 0100-3143.

This article discusses the major curricular reforms implemented in Mexico in the initial training of teachers in primary education (primary education), contextualizing them in the country’s historical and educational periods. It argues that despite the changes, there has been no success in forming subjects of educational praxis.

Palavras-chave : Public Education; Mexico; Teacher Education; Teaching Practice; Curriculum Reform.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )