SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número03Educação técnica e educação tecnológica múltiplos significados no contexto da educação profissionalA mercantilização da educação superior: uma trajetória do bem público ao serviço comercial índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Realidade

versão impressa ISSN 0100-3143

Resumo

HENNING, Paula Corrêa. Educação e inclusão: garantia de direitos na modernidade líquida. Educ. Real. [online]. 2009, vol.34, n.03, pp.177-190. ISSN 0100-3143.

The present article problematizes the discourse of Inclusion in the school spaces nowadays. It aims to show features of the modern episteme that, even today, serves as a positive ground for the composition of the knowledge and moral operated by Education. This is a hegemonic and emblematic figure, when we talk about modernity: the Equality. It provokes reflection about new configurations in this episteme and problematizes current discourses of Equality, such as Inclusion in the school spaces in times of Liquid Modernity. Human Sciences, with the production of authentic knowledge, are forming a visibility field for the Equality discourse embodied in the proliferation of the discourse of a school for everybody.

Palavras-chave : Human Sciences; Education; Modern Episteme; Equality; School Inclusion.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )