SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número03A autoridade do professor e a função da escolaDe onde falamos nós?: Uma análise da produção da diferença a ser incluída índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Realidade

versão impressa ISSN 0100-3143

Resumo

FERRARI, Anderson  e  ALMEIDA, Marcos Adriano de. Corpo, gênero e sexualidade nos registros de indisciplina. Educ. Real. [online]. 2012, vol.37, n.03, pp.865-885. ISSN 0100-3143.

This article is the result of a research realized in the Pedagogical Actions Department in Juiz de Fora Education Secretary Office. Working with the records from 2007 to 2009, we will center our analysis in the cases in which the body, gender and sexuality interact with ‘indiscipline’. Understanding these categories as discursive and historical constructions, we are purposing to think the constructions mechanisms through what is faced and happened at school. In this way, it is the Post-structuralism perspective, mainly the contributions by Michel Foucault, that will be our theoretical-methodological basis.

Palavras-chave : Body; Gender; Sexualities; Schools.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )