SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número01Conceitos numéricos na educação infantil: uma pesquisa etnográficaResposta de Piaget a Vygotsky: convergências e divergências teóricas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Realidade

versão impressa ISSN 0100-3143

Resumo

ALMEIDA, Felipe Quintão  e  VAZ, Alexandre Fernandez. Richard Rorty e a filosofia da educação: uma análise da recepção marxista. Educ. Real. [online]. 2013, vol.38, n.01, pp.249-270. ISSN 0100-3143.

The paper aims to research the reception of Richard Rorty's work at Education, especially in terms of the interpretation of Brazilian Marxist Pedagogy. The description done by this tradition is presented: about Neopragmatism and the critic of Skepticisms (epistemological, ethical and political) that supposedly come from Rorty's Philosophy. The paper analyses also if the critics on Rorty can be taken for grant when they are compared with another understanding of his work, less hostile and skeptical. This rediscription suggests limits and insufficiencies of the opposed description.

Palavras-chave : Marxism; Rorty; Basis of Education.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )