SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número03Esporte e a experiência de jogo como formaçãoLimites e possibilidades da racionalidade pedagógica no ensino superior índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Realidade

versão impressa ISSN 0100-3143

Resumo

LEAO, Geraldo  e  CARRANO, Paulo César Rodrigues. O jovem Milton: a individuação entre a igreja e a educação social. Educ. Real. [online]. 2013, vol.38, n.03, pp.895-914. ISSN 0100-3143.

This article discusses the processes of transition to adulthood of contemporary youth based on a selected case from a study of the biographical trajectories of young participants in a social project. The empirical corpus consisted of in-depth biographical interviews, longitudinal monitoring of daily activities, drawing maps of routes for young people and a group discussion. The analysis of the young Milton’s trajectory shows his formulation of strategies to overcome existential situations. These strategies were possible through his process of learning that allowed him to constitute an individualized social capital, which propelled him beyond the objective conditions of his social context.

Palavras-chave : Youth; Education; Biographical Trajectories.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )