SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número04O movimento de formação docente no ensino de geometria nos anos iniciaisO professor que ensina matemática e a sua formação: uma experiência em Portugal índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Realidade

versão impressa ISSN 0100-3143

Resumo

SOUZA, Ana Paula Gestoso de  e  OLIVEIRA, Rosa Maria Moraes Anunciato de. Aciepe histórias infantis e matemática: uma instância formativa. Educ. Real. [online]. 2014, vol.39, n.04, pp.1027-1049. ISSN 0100-3143.

This paper analyzes the dynamics of the Curricular Activity of Teaching, Research, and Extension Integration (Aciepe), called Children’s Stories and Mathematics in the Elementary School, based on the trajectory of Pedagogy graduates. We chose the case study of ACIEPE, based on the account of its five participants. We analyzed multiple data sources - written records produced over this research, interviews, and questionnaires answered after the end of the activity. The results show the constitution of Aciepe as an educational instance that promotes the teacher’s professional development and learning, supported by the institution.

Palavras-chave : Professional Development; Elementary School Education; Child Literature; Mathematics.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )