SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 número1Ensino Médio em São Paulo: a expansão das matrículas nos anos 1990Problematizando as Transições Juvenis na Saída do Ensino Médio índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Realidade

versão impressa ISSN 0100-3143versão On-line ISSN 2175-6236

Resumo

AMORIM, Myrna Cecília Martins dos Santos; OLIVEIRA, Eloiza Silva Gomes; SANTOS, Joel André Ferreira  e  QUADROS, João Roberto de Toledo. Learning and Digital Games: a dialogue with technical secondary education students. Educ. Real. [online]. 2016, vol.41, n.1, pp.91-115. ISSN 2175-6236.  https://doi.org/10.1590/2175-623656109.

This paper presents an experience of teaching-learning through digital games with computer tech students. The goal is to use the students' skills of playing digital games while demonstrating how the game designing can support the teaching of algorithms and programming in an entertaining and lively manner. Although these disciplines are primary to this course and the basis of other subjects, their rates of failure and withdrawal are high.

Palavras-chave : Technical Secondary Education; Digital Games; Algorithms and Programming.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )