SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número3Métodos Quantitativos na Educação Comparada e em Outros Cursos: são válidos?Livro Didático de Geografia: estudo da linguagem cartográfica índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Realidade

versão impressa ISSN 0100-3143versão On-line ISSN 2175-6236

Resumo

BARTLETT, Lesley  e  VAVRUS, Frances. Comparative Case Studies. Educ. Real. [online]. 2017, vol.42, n.3, pp.899-920. ISSN 2175-6236.  https://doi.org/10.1590/2175-623668636.

What is a case study and what is it good for? In this article, we review dominant approaches to case study research and point out their limitations. Next, we propose a new approach - the comparative case study approach - that attends simultaneously to global, national, and local dimensions of case-based research. We contend that new approaches are necessitated by conceptual shifts in the social sciences, specifically in relation to culture, context, space, place, and comparison itself.

Palavras-chave : Case Study; Research Methods; Comparison; Context.

        · resumo em Inglês     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )