SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número1Diretrizes Curriculares e Professores Formadores: que relação é essa?Espaços Escolares Indígenas no Brasil: políticas, ações e atores envolvidos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Realidade

versão impressa ISSN 0100-3143versão On-line ISSN 2175-6236

Resumo

FIGUEIRA, Ana Paula Couceiro. Dynamic Assessment/Intervention: its gross value. Educ. Real. [online]. 2018, vol.43, n.1, pp.187-199. ISSN 2175-6236.  https://doi.org/10.1590/2175-623661470.

The aim is to assess the potential of dynamic assessment / intervention in a psychological, neuropsychological and educational context, that is, its gross domestic value, not forgetting its limitations and constraints, with the possibility of updating in concomitance with other modalities. Not being a new strategy, judged to be usable, we suggest returning to Vygotsky and revising the perceived poorer relative of these areas of analysis. In this context, we review the concepts of help, scaffolding, reciprocal and peer learning, the advantages of interaction in learning.

Palavras-chave : Assessment; Intervention; Dynamic; Authentic; Vygotsky.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )