SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.44 número3Adolescência e o Ocupa Escola: retorno de uma questão?Os Atlas Anatômicos como Pedagogia Cultural e o Pós-Vida das Imagens índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Realidade

versão impressa ISSN 0100-3143versão On-line ISSN 2175-6236

Resumo

LIMA, Adriane Santana. Women’s Education in Latin America: a decolonial look. Educ. Real. [online]. 2019, vol.44, n.3, e83134.  Epub 20-Set-2019. ISSN 2175-6236.  https://doi.org/10.1590/2175-623683134.

This article analyzes the conception of education for women that are present in the works of Nísia Floresta and Soledad Acosta, and relates to this conception to the Latin American independence and decolonization movements. It is grounded in decolonial feminist genealogy and methodologically, in cultural and comparative history. The results show that the authors debate the educational formation of women in close relationship with the decolonization political movements of the Latin American continent. Their writings constitute a frontier thought that emerges in the dense web of decoloniality.

Palavras-chave : Women’s Education; Latin America; Decoloniality.

        · resumo em Português     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )