SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.45 issue3Some Thoughts Concerning Wittgenstein and EducationWittgenstein’s Relevance to Philosophy of Education: personal reflections on meaningful uses of post-foundationalism author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Educação e Realidade

Print version ISSN 0100-3143On-line version ISSN 2175-6236

Abstract

PETERS, Michael A.. Investigações Pedagógicas: Wittgenstein e educação. Educ. Real. [online]. 2020, vol.45, n.3, e106758.  Epub Oct 21, 2020. ISSN 2175-6236.  https://doi.org/10.1590/2175-6236106758.

Nesta breve digressão autobiográfica, o professor Michael Peters não apenas nos apresenta aos aspectos mais fundamentais de seu pensamento em filosofia da educação, mas também ao modo como, em meio a algumas preocupações específicas, seu encontro com Wittgenstein e filósofos pós-estruturalistas definiu a maneira pela qual percorreu sua trajetória intelectual.

Keywords : Pós-modernismo; Pedagogia; Estilos de Pensamento; Filosofia como Poesia.

        · abstract in English     · text in English | Portuguese     · English ( pdf ) | Portuguese ( pdf )