SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.45 número3Alguns Pensamentos a Respeito de Wittgenstein e EducaçãoA Relevância de Wittgenstein para a Filosofia da Educação: reflexões pessoais sobre usos significativos do pós-fundacionalismo índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Realidade

versão impressa ISSN 0100-3143versão On-line ISSN 2175-6236

Resumo

PETERS, Michael A.. Pedagogical Investigations: Wittgenstein and education. Educ. Real. [online]. 2020, vol.45, n.3, e106758.  Epub 21-Out-2020. ISSN 2175-6236.  https://doi.org/10.1590/2175-6236106758.

In this brief autobiographical excursus, Professor Michael Peters not only presents us with the most fundamental aspects of his thinking in philosophy of education, but reveals how, in the midst of some specific concerns, his encounter with Wittgenstein and post-structuralist philosophers ended up shaping the way that he traveled in his intellectual path.

Palavras-chave : Postmodernism and Pedagogy; Styles of Thinking; Philosophy as Poetry.

        · resumo em Português     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )