SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.45 issue3Wittgenstein’s Relevance to Philosophy of Education: personal reflections on meaningful uses of post-foundationalism[Mathematics] Curriculum: a problematization of the dichotomy theory/practice from a Chocoan territory author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Educação e Realidade

Print version ISSN 0100-3143On-line version ISSN 2175-6236

Abstract

SMITH, Richard. Wittgenstein, Pesquisa Educacional e a Captura da Ciência. Educ. Real. [online]. 2020, vol.45, n.3, e106764.  Epub Oct 21, 2020. ISSN 2175-6236.  https://doi.org/10.1590/2175-6236106764.

O autor discute a importância do pensamento de Wittgenstein para a relativização da atitude científica na filosofia da educação, particularmente quando as ciências sociais tendem a seguir o modelo das ciências duras em suas atividades de pesquisa.

Keywords : Wittgenstein; Cientificismo Ingênuo; Evidências Imponderáveis.

        · abstract in English     · text in English | Portuguese     · English ( pdf ) | Portuguese ( pdf )