SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.45 número3A Relevância de Wittgenstein para a Filosofia da Educação: reflexões pessoais sobre usos significativos do pós-fundacionalismoCurrículo [de matemáticas]: una problematización de la dicotomía teoría/práctica desde un territorio chocoano índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Realidade

versão impressa ISSN 0100-3143versão On-line ISSN 2175-6236

Resumo

SMITH, Richard. Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science. Educ. Real. [online]. 2020, vol.45, n.3, e106764.  Epub 21-Out-2020. ISSN 2175-6236.  https://doi.org/10.1590/2175-6236106764.

The author discusses the importance of Wittgenstein’s thinking for the relativization of the scientific attitude in the philosophy of education, particularly when the social sciences tend to follow the model of the hard sciences in their research activities.

Palavras-chave : Wittgenstein; Naïve Scientism; Imponderable Evidence.

        · resumo em Português     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )