SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.45 número3O Trabalho sobre si Mesmo: reflexões sobre o legado de Wittgenstein para a filosofia da arte e a educação artísticaÉlites Académicas y Élites Económicas: profesionales con postgrado en Brasil índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Realidade

versão impressa ISSN 0100-3143versão On-line ISSN 2175-6236

Resumo

ALMEIDA, João José R. L. de. Wittgenstein’s Revolutionary Cookery: foods for taste-changing. Educ. Real. [online]. 2020, vol.45, n.3, e106763.  Epub 21-Out-2020. ISSN 2175-6236.  https://doi.org/10.1590/2175-6236106763.

It has always intrigued me how it would be possible that a strictly deconstructive form of philosophy, which never gives the reader any positive content at all, would be capable of holding some kind of concern with instruction and teaching. Perhaps a closer examination of one remark from a 1931 manuscript could help us to better evaluate whether this type of thinking would have such capacities and, for that matter, any pedagogical value.

Palavras-chave : Wittgenstein’s Aesthetics; Anti-System Education; Learning vs. Conditioning.

        · resumo em Português     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )