SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.47A Filosofia da Educação no Passo de GradivaDuas Igrejas (o Neopentecostalismo) e a Constituição do Comum na Escola índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Realidade

versão impressa ISSN 0100-3143versão On-line ISSN 2175-6236

Resumo

RAGAZZO, Carlos Emmanuel Joppert  e  ALMEIDA, Guilherme. A Data-Driven Management Training Strategy. Educ. Real. [online]. 2022, vol.47, e116628. ISSN 2175-6236.  https://doi.org/10.1590/2175-6236116628vs01.

In this paper, we describe a proposal to address the problem of equity within large municipal school networks. A principal training program that uses a peer mentoring strategy is believed to be able to improve the performance of schools that consistently perform the worst. To make the case for the proposal, we discuss international experiences, recent work that identifies peers from geographically close schools that nonetheless perform very differently and report the results of novel empirical analyses that reveal systematic differences between principals of schools performing well and principals of schools at risk.

Palavras-chave : Educação Básica; Regulação Bottom-up; Gestão Escolar.

        · resumo em Português     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )