SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.47Currículo e seus Dizeres, Fazeres e Quereres: vontade de potência de uma professora?Tocar o Futuro em seu Lado de Cá: tradução em Sandra Mara Corazza índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Realidade

versão impressa ISSN 0100-3143versão On-line ISSN 2175-6236

Resumo

OLIVEIRA, Marcos da Rocha. Pedagogical Poetics (Towards Teaching in Writreading). Educ. Real. [online]. 2022, vol.47, e124431. ISSN 2175-6236.  https://doi.org/10.1590/2175-6236124431vs01.

This text assumes an investigative role within the tradition of studies on the acts of creation in teaching. To this end, it has engendered aspects of the works of Roland Barthes to share the viewpoint of the need to uphold teaching composed of the poetic word – one which conveys knowledge as a complement to writing and never as a term of an ambiguity of the world. Thus, moving away from the law of meaning, it here claims the right to practice a specific pedagogical poetics: that of writing in the lineage of writing mutations operated by Sandra Corazza under the portmanteau writreading.

Palavras-chave : Class; Teaching; Writreading; Roland Barthes; Sandra Mara Corazza.

        · resumo em Português     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )