SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 issue1The implementation of music content from the perspective of art teachers in Cascavel Municipal Schools, ParanáMusic and elementary education: thinking out formative processes and professional action in generalist teaching author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Inter Ação

Print version ISSN 0101-7136

Abstract

PEREIRA, Marcelo de Andrade  and  SOUZA, João Batista Lima de. Formação superior em dança no Brasil: panorama histórico-crítico da constituição de um campo de saber. Rev. Inter Ação [online]. 2014, vol.39, n.1, pp.19-38. ISSN 0101-7136.  https://doi.org/10.5216/ia.v39i1.26443.

Este artigo apresenta um panorama histórico-crítico da constituição da dança como um campo de saber acadêmico no Brasil. Analisa as injunções entre arte, história e educação na formação superior em dança no país. Trata-se de uma pesquisa documental e bibliográfica.

Keywords : Ensino da Arte; Dança; Formação Superior; Epistemologia.

        · abstract in English | Spanish     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )