SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número1A implementação do conteúdo de música sob a ótica dos professores de arte das escolas municipais de Cascavel, PRMúsica(s) e educação básica: pensando processos formativos e ações profissionais na unidocência índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Inter Ação

versão impressa ISSN 0101-7136

Resumo

PEREIRA, Marcelo de Andrade  e  SOUZA, João Batista Lima de. Third level dance education in Brazil: a historico-critical overview of the establishment of a field of knowledge. Rev. Inter Ação [online]. 2014, vol.39, n.1, pp.19-38. ISSN 0101-7136.  https://doi.org/10.5216/ia.v39i1.26443.

This article presents a historico-critical overview of the establishment of dance as a field of academic knowledge in Brazil. It analyzes the relationship between art, history and education in Third Level dance education in this country. It is based on a documental bibliographical research.

Palavras-chave : Art Education; Dance; Third Level Education; Epistemology.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )