SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número1Música(s) e educação básica: pensando processos formativos e ações profissionais na unidocênciaEducação musical em diferença: os desafios das artes para a educação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Inter Ação

versão impressa ISSN 0101-7136

Resumo

HERNANDE, Márcia Maria Strazzacappa. Dancing to the music (or to the law)?. Rev. Inter Ação [online]. 2014, vol.39, n.1, pp.55-65. ISSN 0101-7136.  https://doi.org/10.5216/ia.v39i1.29512.

This paper proposes a discussion on the narrow relationship between dance and legislation that has been built in recent years in Brazil and how this affects the formation and performance of dance personnel (with a Bachelor and Teaching Degree) at different levels of national education. Although the article provides results of some completed research, it is presented as an essay so as not to lose the poetry demanded by most discussions about Art.

Palavras-chave : Dance; Dance Education; Dance Teacher Formation; LDB.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )