SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.40 número1História do pensamento e ontologia dos discursos de verdadeO ensino de geografia em cursos de pedagogia a distância índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Inter Ação

versão impressa ISSN 0101-7136

Resumo

DAVILA, Jorge. Foucault and the educational ethos. Rev. Inter Ação [online]. 2015, vol.40, n.1, pp.117-127. ISSN 0101-7136.  https://doi.org/10.0104/interacao.2015.401.08.

This study proposes a way of reading and understanding Foucault's works in order to bring about a possible transformation of the teachers‟ way of being and how they carry out their pedagogical action. The proposal focuses on guidelines for reading his work, using his final courses at Collège de France as a basis. Crucial to this reading is the notion of "master of life", as the incarnation of the appropriate and authentic ethos for the teacher figure.

Palavras-chave : Education Ethics; Truth Discourse (Parrhesia); Historico-Critical Philosophy.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )