SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.40 número2Exclusão social e vulnerabilidades no trabalho de crianças e adolescentes catadores de material reciclávelEducação superior na Amazônia legal: o caso da expansão Mato-Grossense índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Inter Ação

versão impressa ISSN 0101-7136

Resumo

BERNARDES, Jacira Gil; CARLOS, Paula Pinhal de  e  ACCORSSI, Aline. Funk: engaging youth or objectifying females?. Rev. Inter Ação [online]. 2015, vol.40, n.2, pp.353-366. ISSN 0101-7136.  https://doi.org/10.5216/ia.v40i2.32808.

This paper attempts to analyze the signification of gender in funk (dance) that permeates the classes and presentations in a disadvantaged community in Canoas, RS. For this to be realized qualitative and exploratory research was carried out. Eight hours of class and presentation observations were done. The results showed that on one side, the dance classes could be an important tool for the transformation of youth, as it gives them great satisfaction, but, on the other side, it may represent a space of domination and normalization of social roles that reinforce the gender differences

Palavras-chave : Funk; Dance; Gender; Youth.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )