SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 número3Para além da fixação dos conteúdos: uma proposta de historicidade como estratégia de transposição didática no estudo da física e na formação docente na licenciatura em ciências biológicasA educação popular latino-americana como um novo sentido para a educação social - pedagogia social índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Inter Ação

versão impressa ISSN 0101-7136

Resumo

ADURIZ-BRAVO, Agustín  e  REVEL CHION, Andrea. Narrative thought in science education. Rev. Inter Ação [online]. 2016, vol.41, n.3, pp.691-704. ISSN 0101-7136.  https://doi.org/10.5216/ia.v41i3.41940.

There is still very little research on the contributions of the narrative format to science learning. In this paper, we recognise the need to include this issue in the agenda of science education as a discipline. We discuss some questions available in the literature and we sketch research lines that we consider fruitful to support the uses of narrative in science teaching. We examine some characteristics of narratives from the perspective of linguistics and cognitive science, and we identify possible contributions to science classes: their potential to convey conceptual content of school science, their help to meaningful understanding through relating central ideas in a plot, their positive impact in students' motivation, and the improvement of retention due to its memorability

Palavras-chave : Narratives; Narrative Thinking; Contextualisation; Science Teacher Education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )