SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número1Biologia da autonomia: a importância da temporalidade de Freire e do fenômeno histórico de Maturana para o ensino de biologiaMatemática na educação infantil: contribuições da atividade orientadora de ensino para a (re)organização da prática docente índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Inter Ação

versão impressa ISSN 0101-7136versão On-line ISSN 1981-1802

Resumo

ALMEIDA, Alessandra Rodrigues  e  MEGID, Maria Auxiliadora Bueno Andrade. Collaborative writing in continuous training of mathematics teachers. Rev. Inter Ação [online]. 2017, vol.42, n.1, pp.176-193. ISSN 1981-1802.  https://doi.org/10.5216/ia.v42i1.41858.

This article presents a study that aimed to investigate to what extent the collective writing of narratives in a virtual environment - Google Docs - contributes to the training of teachers participating in a collaborative group studying mathematics in/to childhood. From the analysis of a collaborative narrative produced by three members of the group it was observed that, in the movement to write, read and edit texts started by one of the participants, helping the composition of a narrative of collective authorship, each involved highlights their learning and highlights relevant aspects to their own training. This dynamic also provides reflections on teaching practice and the (re)significance of mathematical content.

Palavras-chave : Mathematics Education; Teacher Training; Collaborative Writing; Collaborative Groups.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )