SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número1-2A prática de ensino e a democratização da escola.O ensino da leitura do texto escrito índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista da Faculdade de Educação

versión impresa ISSN 0102-2555

Resumen

CARVALHO, José Carlos de Paula. A dimensão do imaginário na problemática organizacional da educação. Rev. Fac. Educ. [online]. 1985, vol.11, n.1-2, pp.19-42. ISSN 0102-2555.

From a epistemological view, the text points simbolic function's dynamics as a possible  "socianalytic" model for institional's intervention; the "anthropolitical" meaning of a such "symbolic images dimension"(or "Imaginaire") is taken as a differential analysis between entropic and neg-entropic approaches on sociability and levels of social's organizations, mainly at schools.

Palabras clave : "Kapitalismus-Geist"; "Practical Reason"; Educational Functions; Entropic Model: "Imaginaire's Dimension"; "Cultural-Reason"; Educational Mutations; Neg-Entropic Model; "Alternative Organizational Behavior".

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )