SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1-2Administração financeira e contábil da educaçãoDerivas e perspectivas em torno de uma sócio-antropologia do cotidiano: das organizações às atitudes coletivas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista da Faculdade de Educação

versão impressa ISSN 0102-2555

Resumo

ROCCO, Maria Thereza Fraga. Prazer e coerção no ensino de literatura. Rev. Fac. Educ. [online]. 1986, vol.12, n.1-2, pp.77-84. ISSN 0102-2555.

The present article attempts to discuss a serious problem existing nowadays in the teaching of literature in high school, which is: the absence of pleasure in literary reading. This absence is aggravated by the constant presence of constraints in this type of activity. The results mainly from the importance presently given to certain variables, that having become determinants, should be rigorously questioned by the high school teacher of literature.

Palavras-chave : Literature; Teaching; High School; Pleasure; Coercion; College Entrance; Examination; Pedagogical Inertness.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )