SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1-2A informática escolar: aspectos de uma didáticaO papel da universidade brasileira nas escolas públicas: uma experiência alternativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista da Faculdade de Educação

versión impresa ISSN 0102-2555

Resumen

PENTEADO, Heloisa Dupas. As relações pedagógicas: a questão da autoridade e do autoritarismo. Rev. Fac. Educ. [online]. 1986, vol.12, n.1-2, pp.303-312. ISSN 0102-2555.

Among the pedagogic relationship lived in schools nowadays between teachers and students the Idea of “authority” has generally been lost or forgotten within the preoccupations with “authoritarianism”. The recover its sense means to regain the political sense of process the living experience of teaching learning developed in schools, that is, teacher’s position and student’s position. Indispensable recovery to the construction of a democratic project of school.

Palabras clave : Authority; Authoritarianism; Democracy.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )