SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1Ensino de Metodologia da Ciência: demonstração da maior validade da avaliação independente em relação à feita por consensoA renovação do encantamento índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista da Faculdade de Educação

versão impressa ISSN 0102-2555

Resumo

CARVALHO, Luiz Marcelo de. O pensamento animista em crianças e adolescentes em idade escolar. Rev. Fac. Educ. [online]. 1989, vol.15, n.1, pp.35-48. ISSN 0102-2555.

A sort technique using cards illustrating living and non-living objects was utilized to investigate animistic thinking among 71 school-age children and adolescents. Two kinds of questions were posed to different groups in order to identify the influence of the type of question. A tendency toward a larger number of replies coherent with the criteria adopted for analysis was found to occur with increasing subject age. The away a question is asked affects both the attribution of life to non-living objects and the justifications used. No groups characteristically using certain criteria as justification were identified. A few implications in terms of biology teaching are discussed.

Palavras-chave : Animism - Biology Teaching.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )