SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1-2Tolstoi e a anti-pedagogia (uma proposta de educação libertária)Extensão da jornada escolar: uma (velha) questão em debate índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista da Faculdade de Educação

versão impressa ISSN 0102-2555

Resumo

FAVARETTO, Celso F.. Pós-moderno em educação?. Rev. Fac. Educ. [online]. 1991, vol.17, n.1-2, pp.121-127. ISSN 0102-2555.

Reflections about education may benefit from the debate generated by the postulation of a post-modern condition to balance the excessive emphasis, evidenced by modern discourses and projects, in pedagogical totalizations. Here, a path to think education through concentual operators that emerge from the epistemological situation, caused by the modern x post-modern debate, as much as from the valorization of educational practices, incurring in the “pedagogical enthusiasm” criticism is proposed. (J. A. D.)

Palavras-chave : Modern; Post-Modern; Indetermination; Heterogeneity; Difference; Concensual; Perspectivism; Happening; Uneasiness; Field; Anamnesis; Project.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )