SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 issue2Trabalho, educação e ensino de 2º grauO educador negado: reflexões e possibilidades de resgate do pensamento pedagógico de Anísio Teixeira. author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Revista da Faculdade de Educação

Print version ISSN 0102-2555

Abstract

MOKREJS, Elisabete. Cognição e afetividade na escola: síntese de três estudos, sobre epistemologia genética e psicanálise. Rev. Fac. Educ. [online]. 1995, vol.21, n.2, pp.63-77. ISSN 0102-2555.

This text shows initially the importance of intersubjective and intrasubjective factors in the binomial teaching/learning. Next, it presents three studies that discuss the subject, while establishing some parallelism between cognitive and affective development.

Keywords : Gognition; Affection; Genetic Epistemology; Psychoanalysis; Learning.

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )